Hieronder vindt u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van toepassing als u gebruik maakt van of een bestelling plaatst via onze Website en bevatten belangrijke informatie voor u als koper. Lees de Algemene Voorwaarden daarom goed door. Wij raden u verder aan deze voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat u ze op een later moment nog eens kunt teruglezen.
Definities
- Comul Professional gevestigd te Schilde en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel handelen.
- Website: de website van Comul Professional, te raadplegen via www.comul.be en alle bijbehorende sub domeinen.
- Klant: de natuurlijk of rechtspersoon handelend in uitoefening van beroep of bedrijf die een Overeenkomst aangaat met Comul Professional en/of zich geregistreerd heeft op de Website.
- Overeenkomst: iedere afspraak of overeenkomst tussen Comul Professional en Klant, van welke overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.
Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
- Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van Comul Professional zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
- Indien Klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de Algemene Voorwaarden, zijn deze voor RUFEQ Horecamateriaal slechts bindend, indien en voor zover deze door Comul Professional uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
- Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn die voorwaarden ook van toepassing, maar kan de Klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Prijzen en informatie
- Alle op de Website en in andere van Comul Professional afkomstige materialen vermelde prijzen zijn exclusief btw en, tenzij op de Website anders vermeld, andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
- De verzendkosten bedragen standaard € 18 Excl btw per verzending tot €150 excl btw. Deze kosten kunnen ook op de Website worden terug gevonden. Daarnaast zullen deze kosten in het bestelproces worden weergegeven.
- De inhoud van de Website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Comul Professional kan echter niet garanderen dat alle informatie op de website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de Website en in andere van Comul Professional afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
- Comul Professional kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor (kleur)afwijkingen ten gevolge van beeldschermkwaliteit.
Totstandkoming Overeenkomst
- De Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod van Comul Professional en het voldoen aan de daarbij door Comul Professional gestelde voorwaarden.
- Indien Klant het aanbod via elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Comul Professional onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, heeft de Klant de mogelijkheid de Overeenkomst te ontbinden.
- Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan van de Overeenkomst door Klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft Comul Professional het recht om pas aan haar verplichting te voldoen nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.
- Comul Professional kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, maar ook van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien Comul Professional op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden, zoals vooruitbetaling te verbinden.
- Comul Professional heeft het recht bestellingen van klanten die niet handelen in de uitoefening van hun beroep en bedrijf te weigeren.
Registratie
- Om optimaal gebruik te maken van de Website, kan Klant zich registreren via het registratieformulier/ de account-aanmeldmogelijkheid op de Website.
- Tijdens de registratieprocedure kiest Klant een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee hij na registratie kan inloggen op de Website. Klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een voldoende betrouwbaar wachtwoord.
- Klant dient zijn inloggegevens zijn gebruikersnaam en wachtwoord strikt geheim te houden. Comul Professional is niet aansprakelijk voor misbruik van de inloggegevens en mag er steeds vanuit gaan dat een Klant die zich aanmeldt op de Website ook daadwerkelijk die Klant is. Al hetgeen gebeurt via het account van Klant, valt onder de verantwoordelijkheid en het risico van de Klant.
- Indien Klant weet of vermoedt dat zijn inloggegevens in handen van onbevoegden zijn gekomen, dient hij zo spoedig mogelijk zijn wachtwoord te wijzigen en/of Comul Professional daarvan in kennis te stellen, zodat Comul Professional gepaste maatregelen kan nemen.
Uitvoering Overeenkomst
- Zodra de bestelling door Comul Professional is ontvangen, stuurt Comul Professional de producten met inachtneming van het in lid 3 van dit Artikel gestelde zo spoedig mogelijk toe.
- Comul Professional is gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de Overeenkomst.
- Op de Website wordt duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst omschreven op welke wijze levering zal plaatsvinden en binnen welke termijn de producten geleverd zullen worden. Indien geen levertermijn is overeengekomen of is vermeld, dan zullen producten in ieder geval binnen 30 dagen geleverd worden.
- Indien Comul Professional de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, stelt zij Klant daarvan in kennis. Klant kan in dat geval akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of hij krijgt de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos ontbinden.
- Comul Professional raadt Klant aan de geleverde producten te inspecteren en de daarbij gebleken gebreken binnen bekwame tijd, bij voorkeur schriftelijk of per e-mail, te melden. Zie nader het Artikel omtrent garantie en conformiteit.
- Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op Klant. Indien uitdrukkelijk anders is afgesproken, gaat het risico al eerder over op Klant. Als Klant besluit de producten af te halen, gaat het risico over bij overdracht van de producten.
- Comul Professional is gerechtigd een soortgelijk product van soortgelijke kwaliteit te leveren zoals het bestelde product, indien het bestelde niet meer leverbaar is. Klant is dan gerechtigd de overeenkomst kosteloos te ontbinden en het product kosteloos te retourneren.
Betaling
- Klant dient betalingen aan Comul Professional volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de Website aangegeven betaalmethoden te voldoen. Comul Professional is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen. In geval van betaling na levering kent Klant een betalingstermijn van 30 dagen ingaand op de dag na levering.
- Indien de Klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de Comul Professional is gewezen op de te late betaling en Comul Professional de Klant een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Comul Professional gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. Comul Professional kan ten voordele van Klant afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Garantie en conformiteit
- Comul Professional staat er voor in dat de producten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien specifiek overeengekomen, staat Comul Professional er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Anders geldt dat het product geschikt is voor normaal gebruik.
- Indien het afgeleverde product bij aflevering niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dan dient Klant binnen uiterlijk 5 werkdagen na levering Comul Professional daarvan in kennis stellen. Doet Klant dit niet, kan hij geen aanspraak meer maken op herstel, vervanging etc. indien het product defect geleverd is.
- Indien Comul Professional de klacht gegrond acht, worden na overleg met Klant de relevante producten hersteld, vervangen of (deels)vergoed.
Annulering
- Indien de afnemer een met Comul Professional gesloten overeenkomst wenst te annuleren en het daarbij gaat om producten die deel uitmaken van ons standaard assortiment, is de afnemer annuleringskosten verschuldigd ten belopen van 17.5% van het met de overeenkomst gemoeide factuurbedrag (exclusief BTW).
- Bij annulering van een overeenkomst strekkende tot levering van producten die niet tot ons standaard assortiment behoren, dat wil zeggen producten die op verzoek van de afnemer zijn vervaardigd, dan wel elders door ons voor de afnemer bestelde producten, is de afnemer eveneens annuleringskosten verschuldigd ten belopen van 100% van het met de overeenkomst gemoeide factuurbedrag (exclusief BTW).
Deelleveringen
- Het is Comul Professional toegestaan de zaken in gedeelten te leveren. Indien de zaken worden geleverd, is Comul Professional bevoegd elke deellevering afzonderlijk te factureren.
Retourzending
- Comul Professional is nimmer gehouden geleverde zaken terug te nemen. Indien Comul Professional in afwijking van het vorenstaande akkoord gaat met terugname van door haar geleverde zaken dan dienen deze zaken onbeschadigd en in originele verpakking aan Comul Professional te worden terug geleverd. De koper is alsdan aan Comul Professional de aan het terugnemen verbonden kosten verschuldigd.
Klachtenprocedure
- Indien Klant een klacht heeft over een product (conform Artikel aangaande garantie en conformiteit) en/of over andere aspecten van de dienstverlening van Comul Professional, dan kan hij bij Comul Professional telefonisch, per e-mail of per post een klacht indienen. Zie de contactgegevens onder aan de Algemene Voorwaarden.
- Comul Professional geeft Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zal Comul Professional binnen 3 dagen na de ontvangst van de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht van Klant.
Aansprakelijkheid
- De totale aansprakelijkheid van Comul Professional jegens Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (inclusief btw).
- Aansprakelijkheid van Comul Professional jegens Klant voor indirecte schade, daaronder in ieder geval –maar uitdrukkelijk niet uitsluitend –begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
- Buiten de in de vorige twee leden van dit Artikel genoemde gevallen rust op Comul Professional jegens Klant geen enkele aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd. De in dit Artikel genoemde beperkingen komen echter te vervallen indien en voor zover schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Comul Professional.
- De aansprakelijkheid van Comul Professional jegens Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Comul Professional onverwijld en deugdelijk schriftelijk ingebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Comul Professional ook na die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Comul Professional in staat is adequaat te reageren.
- Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat de Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Comul Professional meldt.
- In geval van overmacht is Comul Professional niet gehouden tot vergoeding van enige daardoor bij Klant ontstane schade.
Eigendomsvoorbehoud
- Zolang Klant geen volledige betaling voor het gehele overeengekomen bedrag heeft verricht, blijven alle geleverde goederen eigendom van Comul Professional.
Persoonsgegevens
- Comul Professional verwerkt de persoonsgegevens van Klant conform de op de Website gepubliceerde privacy statement.
Slotbepalingen
- Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
- Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter in het arrondissement waar Comul Professional gevestigd is.
- Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.
- Onder “schriftelijk” wordt in deze Algemene Voorwaarden ook communicatie per e-mail en fax verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.
Contactgegevens
Mocht u na het lezen van deze Algemene Voorwaarden vragen, klachten of opmerkingen hebben? Neem dan gerust schriftelijk of per e-mail contact met ons op.
Comul Professional bv
Heidemolen 24, 2970 Schilde
+32 (0)3 293 41 43
info@comul.be
BE 0434.647.397
Belfius: BE41001366905610 (GEBABEBB)